Bemutatkozó weboldalak készítése – Légy őszinte!

Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy leírom, miből áll egy egyszerű bemutatkozó weboldal: rólunk rész, a tevékenység (termék vagy szolgáltatás) bemutatása, kapcsolat. Három egyszerű menüpont a weboldalon, mégsem érdemes elkapkodni.

Bemutatkozó oldal készítése

Tapasztalataink szerint nagy a kényszer arra, hogy folyamatosan bővülő tartalmat gyártson a weboldal-tulajdonos: ezt harsogják a keresőoptimalizálás-szakemberek, az online marketingesek, ezt látjuk a népszerű oldalaknál és sok, átlagos cikkekkel rendelkező blogger pályája lendült fel attól, hogy egy-egy kényes, esetleg megosztó témájú tartalmat tett közzé, ami végigsöpört az interneten. Nincs is ezzel semmi gond. De mi van azokkal, akik nem éreznek késztetést a folyamatos írásra? Ők készítsenek profi bemutatkozóoldalt.

Rólunk aloldal

Emlékszem, mennyire nem szerettem évekkel ezelőtt, amikor nekem kellett megírni a megrendelő Rólunk szövegét. Volt aki nagy nehezen biztosított némi információt magáról és többnyire a beleérző képességemtől függött, hogy a néhány adatból össze tudtam-e állítani az írást. Mert sokan gondolják azt, hogy úgysem olvassa el senki, unalmas, minek vele foglalkozni. Pedig elolvassák és kell vele foglalkozni. Főleg ha egy egyszemélyes szolgáltatóról van szó.

Egyre nagyobb az igény az őszinteségre.

Ne írj, és ne sejtess magadról semmi olyat, ami nem igaz. Helyette vidd végig az olvasót az életed nyilvános pontjain és vezesd el őt oda, ahol most vagy. Kiderülhet, hogy valami egészen más irányt vett az életed azzal, amit most csinálsz. Az is kiderülhet, hogy sok nehézséggel találtad szembe magad, mégis sikerült a sorsodon fordítanod. Lehetséges, hogy soha semmi mást nem csináltál csak azt amit most, élvezed, imádod, te vagy a legjobb a témában. Legyél igaz.

Ha több munkatárs érintett a Rólunk részben, akkor rövidebb, tömörebb verzióban, de hasonló módon állítsák fel a történetüket.

Legyen könnyen olvasható a szöveg.

Egy bekezdés ne legyen 4-5 sornál több. Ettől persze el lehet térni, de semmikép sem legyen egybefüggő az egész tartalom. Fontos pontokat, fordulókat érdemes kiemelni például félkövér betűtípussal.

Termék vagy szolgáltatás bemutatása

Ennél a résznél érdemes elhagyni a személyes stílust, szóljon amiről szólnia kell: a termékedről vagy a szolgáltatásodról.

Termék esetén

  • Mit tud a terméked, mire való?
  • Miben segíti a leendő tulajdonosát?
  • Mik a pontos paraméterei?
  • Ki gyártja, hol gyártják?
  • Mik az összetevői?

Szolgáltatás bemutatása

  • Miben tudsz segíteni az embereknek?
  • Mi a szolgáltatás pontos folyamata?
  • Milyen összetevőkből áll?
  • Milyen körülmények között zajlik a szolgáltatás (ha rendelődben, irodádban, stb. vehető igénybe)?
  • Kik vehetik igénybe?

Mind a terméknél, mind a szolgáltatásnál lehetőleg ne hivatkozzunk a versenytársakra például így: „más, hasonló termékekkel ellentétben”, „más hasonló szolgáltatókkal szemben, mi így is így…”. Ha elkészült a szöveg, mutasd meg egy teljesen kívülállónak, teszteld, hogy teljes mértékben érhető-e a számára. Figyeld meg, hogy a tesztalanyban felmerülnek-e kérdések, mik a reakciók, stb…

Kapcsolat

Természetesen minden elérhetőséget érdemes feltüntetni ahol csak kapcsolatba léphetnek veled az érdeklődők. Cím esetén legyen térkép, rövid leírás arról, hogy hogyan közelíthető meg (gyalogosan, tömegközlekedéssel, autóval). Szükség esetén egy-két közlekedési támpontot is érdemes megadni.

A leggyorsabb és talán a legkedveltebb az üzenetküldő forma, amit gyorsan kitöltve azonnal el tudja küldeni az üzenetét a látogató.

Nagyon változó, hogy az emberek milyen kapcsolatfelvételi eszközöket részesítenek előnyben (telefon, e-mail, facebook üzenet, üzenetküldő űrlap), ezért jobb, ha minden csatornán elérhető vagy.

Dizájn

Ma már tényleg nincs határa a weboldal dizájnoknak, szinte nincs is olyan elképzelés, amit ne lehetne megvalósítani.

Néhány szempont, amit érdemes figyelembe venni:

  • Minden színnek üzenete van, aminek könnyedén utána járhatsz az interneten.
  • A weboldal lehet színes, de mégis egyfajta letisztultságot kell, hogy tükrözzön.
  • Már a dizájn utalhat a témára: nézz utána mire asszociálhatnak az emberek a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban.
  • Ha nyugalmat, meghittséget, gyógyulást szeretnél közvetíteni, akkor ennek megfelelő dizájnt válassz. (Például ha masszőr vagy, akkor lehetőleg kerüld a mozgó elemeket az oldaladon vagy nagyon finom, lágy mozgású elemet válassz.)
  • A főoldal legyen lenyűgöző, vagy a szakmádban a megszokottól eltérő, ezzel is jelezheted, hogy nálad valami igazán egyedivel találkozik a megrendelő.

Fotók

Talán  nem kellene külön kitérni arra, hogy csak jogtiszta képeket használj a weboldaladon, de a biztonság kedvéért mégis megteszem. Ne ments le veled szembejövő képeket az internetről, mert csúnyán visszaüthet.

Jó minőségű képeket válassz, érdemes akár költeni is rá. Számtalan fotókat árusító oldalt találsz az interneten, de sok ingyenesen felhasználható, jogtiszta képletöltésre is van lehetőség. Erre majd egy későbbi bejegyzésben kitérünk.

További aloldalötletek az új weboldaladhoz

A kötelező aloldalakon kívül néhány külön pontban részletesebben, pontosabban leírhatod, hogy miről van szól.

Például:

GYIK – Gyakran ismételt kérdések

Amennyiben a termék/szolgáltatás leírásánál nincs mód arra, hogy kitérj a gyakori kérdésekre, akkor mindenképpen ajánlom, hogy készíts erre egy külön oldalt. Ezzel többnyire elkerülheted, hogy folyton ugyanazzal a kérdéssel keressenek meg.

Rólunk mondták

Kérd meg néhány ügyfeledet, hogy őszintén írjanak pár sort arról, hogy mit kaptak tőled vagy a termékedtől. Ha még nincs ügyfeled, akkor inkább hagyd ki ezt a részt amíg nem lesz. Szinte minden esetben hamar kiderül, ha saját magadról írsz ajánlót, egyszerűen érzik az emberek.

Boltajánló

Ha a terméked több boltban is elérhető, akkor minden boltot pontos címmel és elérhetőséggel tüntess fel, ahol csak hozzájuthatnak az emberek.

Összességében a weboldalad tervezése során érdemes figyelembe venni a következő tanácsokat:

1. Légy őszinte.
2. Írj le mindent, amit tudni lehet.
3. Válassz olyan dizájnt, ami már önmagában tükrözi, ki vagy és miről van szó az oldaladon.
4. Használj minőségi képanyagot.
5. Tüntess fel minden csatornát, ahol csak elérhető vagy.

A következő bejegyzés a szövegírásról fog szólni. Mindenki le tudja írni azt amit szóban is el tud mesélni.

Szeretettel várjuk a kérdéseket, üzeneteket.

Itt érhetsz el bennünket.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

error: Content is protected !!